2.si düzenlenen Sosyal Medya Eğitim Zirvesi’ni de başarıyla tamamladık. 16 – 17 Aralık 2016 tarihlerinde Taksim Titanic City Otel’de düzenlediğimiz sosyal medya kursu, dijital pazarlamanın girişimcilerini, marka kurucularını, fenomenlerini ve uzmanlarını ağırladı.

16 Aralık Cuma günü saat 10.00 itibariyle başlayan Sosyal Medya Eğitim Zirvesi’nde, online ağların gelişimi ve topluma etkileri ile sırları ve markalar için nasıl kullanılacağı üzerine konuştuk.

SEO Eğitim Zirvesi’nin açılışını SEO Akademi Eğitmeni ve Web Tasarım Uzmanı Cem Orman yaptı. Sosyal medya eğitim konularından ve 2 gün sürecek etkinlikte katılımcıları bekleyenlerden bahsetti.

Sosyal Medya İstatistikleri başlıklı ilk oturumda sosyal medya kursu eğitmeni Hülya Şahin, Sosyal Medya Eğitim Zirvesi’nin açılışını yapmış oldu. Oturumda internetin ortaya çıkışını ve gelişimini, Türkiye’deki online sosyal medya kullanım istatistiklerini ve bunlardan elde edilecek sonuçların nasıl değerlendirileceğini anlattı. Sonraki oturumda ise sosyal medya kelimesinin ve kavramının nasıl ortaya çıktığını, online dünyanın topluma etkilerini anlatarak katılımcıların sorularını yanıtladı.

Kahve molamızın ardından Dijital Pazarlama Uzmanı Yılmaz Bozan, Online İtibar ve Marka Yönetimi oturumunda online platformlarda marka yönetim stratejilerini ve online itibar yaratmanın yollarını anlattı.

Sosyal medya kursu oturumlarından Sosyal Medya’da Marka Konumlandırması’nda ise Yılmaz Bozan, sosyal medya araçlarını kullanarak dijital kimlik oluşturmanın yollarını, iletişim ağını sağlıklı bir şekilde kurmayı, markayı tanınır hale getirmeyi anlattı. Sosyal Medya Topluluk ve İçerik Eğitimi oturumunda ise sosyal medya için içerik hazırlamanın stratejilerinden bahsetti.

Sosyal Medya Eğitimi Online Topluluk Yaratma bölümünde ise topluluk yaratmanın nasıl daha hızlı olacağından ve sosyal medya topluluklarında bağlılık oluşturmaktan bahsetti.

Eğitmenimiz Yılmaz Bozan, Sosyal Medyada Kriz Yönetimi eğitimi ile ortaya çıkan krizlerin nedenlerini, krizlerin nasıl çözüleceğini, sosyal medya krizlerinin marka imajında yaratacağı olumlu/olumsuz etkileri anlattı.

Yemek molasından sonra Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram, Pinterest gibi sosyal medya araçlarında kampanya ve reklam oluşturmayı, en çok kullanılan reklam modellerini, reklamları yönetmeyi uygulamalı olarak gördük ve birlikte kampanya hazırladık. Oluşturulan kampanyaların takibinden ve raporlanmasından bahsettik.

Sosyal medya kursu eğitmeni Yılmaz Bozan, Dijital Medya Planlama ve Optimizasyonu oturumunda medya planlamanın temellerini, reklam kanallarının nasıl yönetileceğini, reklam satın alırken dikkat edilmesi gerekenleri, reklamların nasıl optimize edileceğini anlattı. Aynı zamanda mobil pazarlamanın gücünden de bahsetti.

E-mail Marketing ve Mobil Pazarlama bölümlerinden sonra sosyal medya kursu eğitmenimiz Hamdi Küçük, Gamification Eğitimi ile Gamification kelimesinin sosyal medyada karşılığını, sosyal medya pazarlama kampanyalarında ve reklamlarda oyunlaştırmanın nasıl kullanılacağını, oyunun mekaniğini ve dinamiklerini anlattı.

2. Gün Sosyal Medya Eğitim Zirvesi, Neuro-Mar kurucusu Seda Genç tarafından verilen Neuromarketing eğitimi ile başladı. Online reklam kanallarının nasıl kullanıldığı, hedef kitleyi etkilemenin yolları ve bilinçaltımızın satın almadaki etkisini anlattı. Kahve molasından sonra SEO Akademi eğitmeni Cem Orman geleneksel ve dijital pazarlama arasındaki farkları katılımcılara göstererek online dünyanın gücüne değindi. Sosyal medyada proje hazırlamak isteyenler için ön çalışma ve bütçe örnekleri verdi.

Yemek molasının ardından sosyal medya kursu eğitmeni Cem Orman, Sosyal Medyada SEO bölümünde en çok kullanılan sosyal medya araçlarından ve kullanım tekniklerinden; Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya araçlarının SEO’ya nasıl etki ettiğinden, sosyal medya hesaplarının nasıl markalaştırılacağından bahsetti.

Twitter fenomeni Odun Herif, Sosyal Medya Zirvesi’ne katılarak fenomen olmanın yollarını, kendi fenomenlik sürecini, sosyal medyada takipçi kazanmayı ve kitle oluşturmayı anlattı.

Uzman Psikolog Mehmet Ali Erkuş ise sosyal medyada pazarlama psikolojisinin ne olduğu, ikna yöntemleri, duygusal pazarlamanın nasıl yapılacağı üzerine konuştu.

Ödüller ve Kapanış bölümümüzde ise sosyal medya eğitimi süresince işlenen konular derlendi ve katılımcıların soruları yanıtlandı. Ardından yapılan çekilişle 1 kişiye SEO Akademi’den SEO Eğitimi, 1 kişiye Foto Life Akademi’den Temel Fotoğrafçılık Kursu hediye edildi. Sertifikaların dağıtılmasından sonra hatıra fotoğrafları çekilerek sosyal medya eğitimi katılımcılarına veda edildi.