google algoritmaları

Algoritma kelime anlamı olarak matematiksel işlemlerin yapılışı sırasında izlenilen yol anlamına gelmektedir. “Google Algoritması” terimi, ilk bakışta matematik biliminin bir formülü gibi durabilir. Ancak burada kullanılan algoritma kelimesi zaman zaman Google tarafından açıklanan tek parça kod dizinlerine verilen isimdir.

Tüm yapının kodlarının açıklanması mümkün olmadığı için Google, belirli dönemlerde algoritma güncellemesi şeklinde SEO kriterlerini oluşturan kodlar yayınlar. Temel amacı başarılı sitelerin ön sıralara gelmesini sağlamaktır. Haksız rekabetin ortadan kalkması ve webmasterların Google algoritmalarına göre hareket etmeleri sağlanır.

Google Algoritma Güncellemeleri ve Etkileri

Google güncellemeleri arama motoru sıralamalarını etkilemektedir. Güncel sıralama sağlayarak iniş ve çıkışların görülmesini sağlamaktadır. Her site için güncel içerik, trafik, kodlama niteliklerini arayarak arama kriterlerinde değişikliklerin olmasını sağlar.
Önemli algoritmalar ise şu şekildedir:
Panda Güncellemesi: Google, algoritmik bir öğe içeren önemli bir Panda güncellemesinin duyurusunu yaptı. Aramaların % 3-5’inin etkileneceğini tahmin ediyorlardı. “Ürünün piyasaya çıkışının yavaşlığı” göz önüne alındığında, kesin zamanlama belirsizdi. Panda uygulaması güncellemesi kopya ve alıntı yapılan sitelerin cezalandırılması ve arama motorundan kaldırılması söz konusudur.
Penguin(Penguen) Güncellemesi: Backlinkleri hedef alan güncellemede amaç, içerik belirtilmeyen backlinkleri belirleyerek hangi amaca hizmet ettiklerini tespit etmektir. Bu güncellemenin gelmesiyle juicy, toksik, transparent gibi backlink gibi kavramlar hayatımıza girmiştir.
Humming bird(Sinek Kuşu) Güncellemesi: Kullanıcıların deneyimlerini geliştirmeye yönelik olan güncelleme, kişilerin kolayca arama sonuçlarına ulaşabilmelerini sağlar. Detaylı aramalar yapılabilmektedir.
DMCA Güncellemesi: Telif hakkı ihlali yapan sitelerin cezalandırılması için getirilen uygulamadır.
Zebra Güncellemesi: Google bu algoritmayı e-ticaret sitelerinde dolandırıcılık kullanıcıya güven vermeyen çöp adı altında adlandırılan e-ticaret sitelerinin önüne geçmek ve dolandırıcılığı önlemek için yapmıştır.
Pigeon: Pigeon güncellemesinin ilk bakışta sadece Amerika Birleşik Devletleri’nde İngilizce dilindeki sorguları etkilediği söylenebilir.

Küçük işletmeler için iyi bir özelliğe sahip olan Pigeon, arama motorlarında yerel sonuçları sıralamaktadır. Aramayı yapan kişi Google Haritalar kısmına tıkladığı zaman ise arama deneyiminin kalitesini yükseltmiş olacak.
Orion: Google Toolbar yada PR siteleri ile öğrendiğimiz sitelerin PR değerlerinin gizli kalmasını sağlayacak bir uygulamadır. Sitelerin Pagerank değerlerini görünmez kılan bu sistemle arama sonuçları gruplandırılıyor ve indeksleniyor. Spam sonuçları ve kopyala yapıştır olanlar sorgudan kalkıyorlar. Doğal olarak en kapsamlı sonuçlar çıkıyor.

 

SEO Kursu Google’ın Bilinmeyen Servisleri sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. 

طراحی وب سایتطراحی سایتسئو و بهینه سازیسئوکتاب صوتیجک پالت 3تن