holistik seo

Dijital pazarlamanın olmazsa olmazı SEO ile ilgili her gün yeni bir kavram karşımıza çıkıyor. Arama motorlarının algoritma güncellemelerine ayak uydurmaya çalıştığımız yeni bir kavram ile karşı karşıyayız. Holistik SEO; bütünsel SEO anlamına gelmektedir. Geleneksel SEO çalışmasından daha kapsamlı ve detaylı olan Holistik SEO çalışmaları, bütün dijital mecralarda bütünlük ve uyumluluk ile yapılmaktadır. Strateji, sosyal medya, içerik pazarlama, kullanıcı deneyimi  Holistik SEO’nun temelini oluşturmaktadır.

Bu zamana kadar yapılan SEO çalışmalarında genel olarak arama motorları hedef alınmış ve arama motorlarına daha hoş gösterilmeye çalışılmıştır. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı davranışları göz ardı edilmiştir. Holistik SEO ise daha fazla kullanıcı deneyimini dikkate almamız gerektiğini belirtmektedir.

İçerik pazarlama stratejimizi kullanıcı odaklı geliştirmemiz gerekmektedir. Kullanıcı ve müşterilerimizle her kanalda iletişim halinde olmamız gerekmektedir.

holistik seo nedir

Holistik SEO Çalışması İçin Yapılması Gerekenler Nelerdir?

  • Kullanıcı deneyimi ve davranışlarına uygun bir web sitesi tasarlanmalıdır.
  • Anahtar kelime seçimlerinde kullanıcı beklentileri dikkate alınmalı ve Long Tail dediğimiz 2 kelimeden fazla uzun kuyruklu anahtar kelimeler seçilmelidir.
  • Web sitesinde kullanıcı odaklı bir link hiyerarşisi oluşturulmalıdır.
  • Web sitesi içerikleri sürekli güncel olmalıdır ve kullanıcıya fayda sağlayan kaliteli içerikler paylaşılmalıdır. Sitenin güncel olması kullanıcılar açısından olduğu kadar arama motorları açısından da çok önemlidir. Unutmamalıdır ki web sitemiz ne kadar güncel ise botlar tarafından o kadar çok yeniden ziyaret edilir.
  • Sosyal medya ve diğer tüm dijital kanallardan destek alınmalıdır. Web sitemizin linkleri tüm dijital platformlarda paylaşılarak kaliteli backlink almaya özen gösterilmelidir.
  • Adwords reklamları ile SEO çalışmaları desteklenmelidir.
  • Sosyal medya butonları sitemizde mutlaka olmalıdır ve görünür ve belirgin alanlara yerleştirilmelidir. Ziyaretçilerin sosyal medya hesaplarına ulaşmaları kolaylaştırılmalıdır. Yapılan kullanıcı deneyimi araştırmalarına göre web sitemizin sağ üst, sağ alt ve iletişim sayfalarına yerleştirilen sosyal medya ikonları daha fazla tıklama almaktadır.

Yukarıda saydığımız maddeler aslında geleneksel SEO çalışmalarında da dikkat edilmesi gereken konulardır. Ancak yapılan hata bu çalışmaların sadece arama motoru bazlı yapılıp kullanıcı deneyimine özen gösterilmemesidir.  Ancak Holistik SEO ile bu çalışmalar bütün dijital mecralarda eş zamanlı olarak yapılarak daha fazla geri dönüş elde edilmektedir.

Sonuç olarak Holistik SEO bir bütünlük ve uyum gerektirmektedir. Bu bütünlüğü sağlarken de mümkün olduğundan tüm dijital platformlar kullanılmalıdır.

Cem Orman

Web Tasarım & Yazılım ve SEO Uzmanı olan Cem Orman, 2009 yılında Balıkesir Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun olmuştur. Photoshop, Dreamweaver, Flash, Corel Draw, Illustrator, After Effects programlarını bilmekte, PHP, HTML ve CSS kullanmaktadır. SEO Akademi bünyesinde Web Tasarım, SEO, Sosyal Medya, Dijital Pazarlama, Adwords, Analytics, WordPress, Photoshop eğitimleri vermektedir.
طراحی وب سایتطراحی سایتسئو و بهینه سازیسئوکتاب صوتیجک پالت 3تن