lokal seo

SEO sektöründeki her gün yeni bir kavram ile karşı kaşıya kalıyoruz. Yerel ya da Bölgesel SEO da denilen Lokal SEO kavramını anlatmaya çalışacağım.

Birkaç yıl öncesine kadar nereden arama yaparsak yapalım aynı web siteleri ile karşılaşıyorduk. Günümüzde ise bu durum çok değişti, artık farklı illerden hatta farklı ilçe ve mahallerden yapılan aramalarda farklı web siteleri ile karşılaşıyoruz. Bunu sağlayan ise Google’ın Pigeon adı verilen algoritmasıdır. Bu algoritma Türkçe’ye Güvercin olarak çevrilmektedir.

Kısıtlı bütçelere sahip bölgesel hizmetler için Lokal SEO çok önemlidir. Lokal SEO’nun kısaca mantığı; genel bir SEO çalışması yerine alan daraltılarak daha az bütçe ile daha fazla ziyaretçi elde edebilmektir. Belli bir bölgedeki kullanıcıları hedefleyen ve bölgesel anahtar kelimeleri kullanarak yapılan SEO çalışmasına Lokal SEO denir. Lokal SEO çalışmaları ulusal yada global SEO çalışmalarından çok farklıdır. Türkiye genelinde hizmet vermeyen sadece belli bölgelere hizmet veren web siteler için Lokal SEO çok daha önemli bir hale geliyor. Şimdi Lokal SEO’yu bir örnek ile daha iyi anlatmaya çalışalım.

Örneğin; Bakırköy’de hizmet veren bir güzellik merkezinin öncelikle hedef kitlesi Bakırköy ve yakın çevresindeki müşterilerdir. Bu nedenle bu güzellik merkezinin Lokal SEO mantığı ile hareket ederek bu bölgedeki müşterileri hedeflemelidir. Bu nedenle bu güzellik merkezinin hedef anahtar kelimesi “güzellik merkezi” değil “Bakırköy güzellik merkezi” olmalıdır. Güzellik merkezi çok genel bir kelime olduğundan hem rekabeti çok yüksektir hem de bu kelime için çok daha fazla zaman ve emek harcamak gerekir.

lokal seo nedir

Lokal SEO Uygulama Yöntemleri

  • Google Maps (Haritalar): Lokal SEO açısından Google Maps kaydı çok önemlidir. İşletmemizi mutlaka haritalara kaydedip adres, telefon, çalışma saatleri gibi gerekli tüm bilgileri eksiksiz girmelisiniz. Bölgesel aramalarda çok büyük katkı sağlayacaktır.
  • Bölgesel İçerikler: Hedeflediğimiz il veya ilçe bazlı içerikler oluşturmalısınız. Avcılar güzellik merkezi, Beylikdüzü güzellik merkezi yerel hedefli sayfalar oluşturmalısınız. Burada dikkat edilmesi gereken nokta; oluşturacağımız tüm sayfaların özgün ve birbirinden bağımsız olmasıdır. Yapılan en büyük hata; “Avcılar Güzellik Merkezi” başlıklı bir sayfa oluşturup bu sayfayı kopyalayıp sadece Avcılar kelimelerini Beylikdüzü olarak değiştirip kalan tüm içerikleri aynen bırakıp yeni bir sayfa olarak yayımlamaktır. Bu spam yapmaya verilecek en güzel örneklerden bir tanesidir.
  • Yerel Firma Rehberleri: Kaliteli yerel firma rehberlerine işletmenizi eklemelisiniz. Burada dikkat edilecek konu ise firma rehberinin çöp olarak tabir edilen kalitesiz bir site olmamasıdır.

Sonuç olarak küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin çok büyük bütçelere sahip rakipleri ile rekabet edebilmeleri için Lokal SEO stratejilerini mutlaka uygulaması gerekmektedir. Lokal SEO daha az bütçeler ile daha fazla trafik çekebileceğimizi unutmayalım.

Cem Orman

Web Tasarım & Yazılım ve SEO Uzmanı olan Cem Orman, 2009 yılında Balıkesir Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun olmuştur. Photoshop, Dreamweaver, Flash, Corel Draw, Illustrator, After Effects programlarını bilmekte, PHP, HTML ve CSS kullanmaktadır. SEO Akademi bünyesinde Web Tasarım, SEO, Sosyal Medya, Dijital Pazarlama, Adwords, Analytics, WordPress, Photoshop eğitimleri vermektedir.