sosyal medya uzmanlığı

Günümüzde internetin her alanda egemen olmasıyla birlikte farklı meslek dalları ortaya çıkmıştır. Sosyal medya uzmanlığı bunlar içinde en ilgi göreni. Birkaç yıldır hayatımızda olan bu kavram oldukça hareketli ve eğlenceli bir meslek dalını kapsıyor aslında. SEO Kursu Sosyal Medya Uzmanlığı hakkında kısaca şöyle bahsetmektedir.

Sosyal Medya Uzmanı Nedir?

Sosyal Medya Uzmanı kavramının meslek olarak görülmeye başlaması 2000’li yıllara dayanıyor. İlk olarak kişisel web adresleri fazlaca kişi tarafından takip edilen isimlerin sosyal medya uzmanı olarak kabul edildiğini biliyoruz. Hayran kitleleri olan bu kişiler haberleşmeden reklama kadar her türlü internet işlevini kullanıyorlardı. Daha sonra dijital ajanslar bu kişilerin edindikleri çevreyi kendileri ve çalıştıkları markalar için de yapabileceklerini düşündüler. Öncelikle bünyelerinde görevlendirdikleri kişilere reklam ve tanıtım kampanyaları yapmayı öğrettiler. Bu durumun dikkat çekmesi, satış grafiklerinin ve reklam gelirlerinin artması eğitimi ve nitelikli personel yetiştirmeye ihtiyacını ön plana çıkardı. Sonraki süreçte de deneyimli ve nitelikli uzmanlar ile çalıştılar.

Peki şimdilerde sosyal medya uzmanı ne iş yapıyor? Görevleri ve sorumlulukları nelerdir? Kendinize meslek olarak bu alanı seçmeli misiniz? Sosyal medya uzmanları firmaların çalışma prensipleri doğrultusunda nasıl adımlar atar diye soruyorsanız aşağıdaki listede cevaplarınızı bulacaksınız.

Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar?

Sosyal Medya Uzmanı meslek olarak ortaya çıktığında ilk önce kişisel adresleri fazlaca kişi tarafından takip edilen kişiler olarak görüldü. Dijital ajanslar bu kişilerin edindikleri çevreyi kendileri ve markalar için de yapabileceklerini düşündüler. Öncelikle bünyelerinde görevlendirdikleri kişilere reklam ve tanıtım kampanyaları yapmayı öğrettiler. Bu durumun dikkat çekmesi, satış grafiklerinin ve reklam gelirlerinin artması eğitime ve nitelikli personel yetiştirmeye verilen önemi artırdı. Sonraki süreçte de deneyimli ve nitelikli uzmanlar ile çalıştılar.

Peki sosyal medya uzmanı ne iş yapıyor? Görevleri ve sorumlulukları nelerdir? Kendinize meslek olarak bu alanı seçmeli misiniz? Sosyal medya uzmanları firmaların çalışma prensipleri doğrultusunda nasıl adımlar atar diyorsanız işte buyurun:

  • Firmanın sosyal ağ hesaplarını açar ve var olanlar için gerekli revizyonu sağlar.
  • Her sosyal medya ağını takip eder.
  • Sosyal medya uzmanı; çalıştığı firma veya kişileri bilgilendirir, uygun stratejileri belirler.
  • Özel kampanya kurguları geliştirir.
  • Şirket web sitelerini SEO’ya uygun hale getirir.
  • Firma web sitelerini dizinlere ekler.
  • Paravan bloglar açarak tanıtım yapar.
  • Rakip firma analizi yapar ve sonuca göre stratejik adımlar belirler.
  • Dijital dünya trendlerini takip eder ve alakalı reklamlar oluşturur.
  • Sosyal medya ağlarındaki takipçi sayısını artıracak çözümler üretir, uygun olan iletişim stratejilerini belirler.
  • Firma hakkında oluşturulan uygun olmayan içerik, durum ve izlenimleri belirler ve gerektiğinde müdahale eder.
  • Bloglara içerik hazırlar ve yayımlar.
  • Ürün deneyimine dair çalışmalar yapar.
  • Mesleğindeki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirir.

Bahsettiğimiz hususları uygulayan sosyal medya uzmanları ayrıca sosyal, iletişime açık, yenilikleri takip eden, internet teknolojilerini kullanan, pazarlama ve halkla ilişkiler konuları hakkında fikir sahibi, dile hakim, sektördeki gelişmeleri takip eden bireylerden oluşmalıdır.

Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Olunur?

Üniversitelerde Sosyal medya uzmanlığı diye bir bölüm yok. İşletme, pazarlama, halkla ilişkiler, halkla ilişkiler ve tanıtım, halkla ilişkiler ve reklamcılık gibi bölümlerden mezun olanlar bu alanda çalışabiliyorlar. Ayrıca üniversitelerde ve eğitim merkezlerinde sosyal medya uzmanlığı sertifika programları mevcut. Eğitimlerde itibar yönetimi, marka yönetimi, sosyal medya raporlama, mobil pazarlama, dijital kampanya, PR stratejileri, kriz yönetimi gibi konular işleniyor. Bu eğitimlerden yararlanarak ve çok çalışarak iyi bir sosyal medya uzmanı olabilirsiniz.

10 Adımda Sosyal Medya Uzmanı Olmak

Sosyal medya, kullanıcılar ve markalar tarafından tam olarak benimsenemedi. Herkes sosyal medya uzmanı olabileceğini sanıyor. Gelişen ve değişen internet düzeninde bu durum biraz zor. Ancak aşağıdaki ipuçları ile kendi sosyal medya alanınızı yaratabilir, yönetip takip edebilirsiniz.

  1. Facebook ve Twitter bilin.

Facebook ve Twitter’da Türk kullanıcıları yakından tanımalısınız. Kullanıcı profillerini, takip edilen kampanya ve reklamları yakından gözlemleyin. Atılan tweet sayısını bilmeli, güncel konular hakkında tweet atmalı ve kampanyalarınızı bu iki güçlü araçtan yürütmelisiniz.

  1. Sahte hesaplar yaratın, “like” ve “follower” kazanın.

Sahte hesaplar açarak marka ve kampanyalarınızı bu hesaplarla beğenin ve takip edin. Sahte sayfalar üretin ve buralara reklam verin.

  1. Takipçilerinizi sürekli bilgilendirin.

Sahip olduğunuz sosyal medya ağlarından takipçilerinize güncel bilgiler verin. Her gün firmanız ve kampanyalarınızla ilgili paylaşımlarda bulunun. Web sitelerinizin adreslerini verin ve yorumlar yapın.

  1. Bilginizi konuşturun.

Sosyal medya uzmanı her konuda bilgi sahibi olmalı ve bunu internet kullanıcılarına göstermeli. Tutarlı öngörüler, bilginizi kanıtlayacak ufak detaylar başarılı olmanızı sağlayacaktır.

  1. İçerik üretmeye vakit harcamayın.

Türk insanının içerik ile çok ilgilenmediğini belirtmekte yarar var. İlgi çekici spotlar, video ve komik sözler ile kullanıcının dikkatini çekebilirsiniz. Bu alanda kendinizi geliştirirseniz başarılı olursunuz.

  1. Doğal ve samimi olun.

Kullanıcıların sizi benimsemesi için imla kurallarına birebir dikkat eden ve ciddi bir tarzla yazan bireyler olmayın. Kampanyalarınızı paylaşırken doğal ve içten bir dil her zaman daha dikkat çekicidir.

  1. Siyasi konularla ilgilenmeyin.

İyi bir sosyal medyacı firmanın imajını zedeleyecek konulara girmekten kaçınır. Siyaset konuşmak ve yorum yapmak bir uzmanın görevi değildir. Bu durum potansiyel müşterilerin firmadan uzaklaşmasına neden olur.

  1. Dünya’daki başarılı sosyal medya kampanyalarını takipçilerinizle paylaşın.

En yeni ve dikkat çekici kampanyaları takipçilerinizle paylaşarak trendleri takip ettiğinizi gösterin.

  1. Sosyal medya camiasını takip edin ve davetlere katılın.

Markaların davetlerini takip etmelisiniz. Yeni firmalarla ve kişilerle tanışın, çevrenizi genişletin.

  1. Başarının çok çalışmanın getirisi olduğunu bilin.

Sosyal medyacı olmak istiyorsanız her gün değişen internet trendlerine ayak uydurmalı, çok çalışmalısınız. Başarılı olmak için bu işi yapan diğer insanlardan farklı olmalısınız.

Yeni yeni hayatımıza giren ve görülen o ki kolay kolay hayatımızdan çıkmayacak olan sosyal medya kişilere farklı bir iş olanağı sunuyor. Siz de bu alanda kendinizi kanıtlamak istiyorsanız hemen eğitiminizi alarak işe başlamalısınız. Başarılı bir sosyal medya uzmanı olmak istiyorsanız her gün değişen internet trendlerine ayak uydurmalı, çok çalışmalısınız.

 

SEO Kursu Sosyal Medya Terimleri sayfamızı ziyaret edebilirsiniz