
Sosyal medya yönetimi, markaların belirli stratejiler doğrultusunda Facebook ve Twitter gibi mecralarında sosyal medya hesaplarının yönetme ve yürütme sürecidir.
Bu sürecin en önemli kısmı olan sosyal medya içerik takvimi ve planı oluşturmak sizin bu sosyal pazarlama olanında belli bir strateji ile beraberinde oluşturmuş olduğunuz düzen dahlinde çalışmalarınızdan çok daha fazla verim almanızı sağlar.
Sosyal medya takvimi ve planlamasını önceden hazırlamak için zaman ayırmıyorsanız, kendiniz her gün paylaşacak bir şeyler bulmaya çalışıyorsunuz demektir. Bu da büyük bir problemdir ve genelde pazarlamacıların sıklıkla yaptığı hatalardan biri de kendi sosyal medya içerik ve planlama stratejilerini oluşturmak için zaman ayırmamaktır. İçerik takvimi hazırlanmadığı zaman sosyal medya hesaplarınızı sağlıklı bir şekilde yönetemez ve problemler yaşarsınız.
Sosyal Medya İçerik Takvimi Nasıl Oluşturulur?
- Paylaşım Yapacağınız İçeriğin Sayısı: Sosyal medya hesaplarınızı mecralarına ve özelliklerine göre ayırıp haftada , günde kaç paylaşım yapacağınıza karar vermelisiniz.
- İçeriğin Türü ve Konusu: Ne tür içerikler paylaşacaksınız? Detaylı sektör ve rakip analizleri sonucunda paylaşacağınız içeriklerin türlerini, fotoğraf, video vs gibi konu başlıklarınızı ve alt gruplarını bulmalısınız. Örneğin video sizin konu başlığınız olsun. Alt grupları video türleri ve çeşitlerinden oluşmaktadır. Konu ve içerik bulabilmek için başlıklar üzerinde durabilirsiniz.
- Oluşturacağı Duygu: İçeriğinizin dilini seçmelisiniz. Günümüzde artık çok fazla reklam kokan içerikleri görmekten herkes sıkıldı ve bıkkınlık geldi. Bu sebepten dolayı içeriğimiz okuyucuda nasıl bir duygu bırakacak? Eğlendirecek mi, duygusallaştıracak mı, bilgi edinmesini mi sağlayacak?
- Ne Zaman yayınlanacak: Sosyal medya mecralarında paylaşım yapabileceğiniz en uygun saatleri, günleri genel araştırma ve istatistikler üzerinden giderek kendi yönetmiş olduğunuz sayfaların istatistik ve raporlamasını baz alaraktan da yapmış olacağınız çalışma ve strateji ile paylaşım saatlerinizi belirlemesiniz.
- Hangi Mecralarda Yayınlanacak: Her bir sosyal medya platformu için ayrı içerik üretmeniz gerekebilir. Dolayısıyla paylaşım yapmak için en uygun platformda size en çok fayda sağlayacak içeriğinizi seçmenizde fayda var.
- Takipçi ve Etkileşimi Arttırma: Markanıza ve size at olan tüm sosyal medya hesaplarınıza ücretli ve ücretsiz olarak etkileşim ile takipçi artırmanın yollarını bir plan dahilinde oluşturmalısınız.
- Özel Gün ve Ayların Takvimi: Dünya ve Türkiye dahilinde özel gün, hafta ve ayların takvimi oluşturulmalı. Ortak sevinçler, ortak acılar, bayramlar, din günler vs. gibi.
- Haftalı ve Aylık Takvim Oluşturun: Yukarıdaki etkenleri gerçekleştirdikten sonra günlük, haftalık, aylık takvim hazırlayabilirsiniz. Oluşturduğunuz strateji ve planlama takvimi sayesinde her şey düzenli olacak ve daha sağlıklı bir çalışma ortaya koyacaksınız.
İçerik takvimi hazırlamak için Google E-Tablolar ya da Excel dokümanını kullanabilirsiniz. Aşağıda fikir vermesi açısından örnek sosyal medya içerik takvimine yer verdim.
KURUMSAL
Firma ve markanın ürün ve hizmetlerinin tercih edilmesini sağlayacak marka özellikleri, değerleri ve öğeleridir.
- Ödüller
- Referanslar
- Eğitmenler / Uzmanlar
- Şubeler / Bayiler / Ağlar
- Müşteriler
- Projeler
- Belgeler
- Sosyal Sorumluluk
- İş İlanları
- Basında Biz
- Seminer / Fuar / Toplantı
- Özel Gün Kutlamaları
- Tarihçe
- Bildiriler
- İdari Yapı
- Hizmet Standartları
- Kalite Politikası
- Diğer Web Sitelerimiz
- Diğer Sosyal Medya Hesaplarımız
FAYDALI İÇERİK
Ürün veya hizmet almadan önce araştırma aşamasında müşterilerin kafalarındaki soru işaretlerini tespit edip cevaplarını veren içerik çeşitleridir.
- Ürünü Kullanırken Verilecek Pratik Bilgiler, Uzman Tavsiyesi
- Karşılaşılan Sorunların Çözümü
- Merak Uyandıracak İçerikler (Trend/Moda), E-kitap / bülten
- Karşılaştırma Yapan İçerikler
- Kullanım Kılavuzları
- Teknik Dokümanlar
- Faydalı Bilgiler/Yöntemler/Dikkat Edilecekler
- Nasıl Yapılır? İçerikler (5N1K)
- Medya İçerikleri (Dinamik Görselli)
- İnfografikler (Bilginin Grafikle Verilmesi)
- Ürün Tanıtım İçerikleri
- Ürün / Hizmet İncelemeleri
- Röportajlar
- İstatistikler
- E-kitap / E-Bülten / Kılavuz
- Uzman Tavsiyesi
- Eğlendirici İçerik
- Liste İçerikleri
VİDEO
Ürün ya da hizmetin, reklam ve tanıtım amaçlı kitlelere ulaşmasını sağlayacak videoların çekilmesidir.
- Ürün Videoları
- Hizmet Videoları
- Firma Tanıtım Videoları
- Uzman Videoları
- PR Videoları
- Eğlendirici Videolar
- Sokak Röportajları
- Kısa Belgesel Videoları
- Üretim Kademeleri Videoları
- SSS Videoları
- İndirim / Kampanya Videoları
- Ürün Karşılaştırma Videoları
- TV Programı Videoları
- Uygulama Videoları
- Teknoloji Videoları
- Nasıl Yapılır Videoları
- Dayanıklılık Videoları
- Kullanım Alanı Videoları
FOTOĞRAF
Firmanın ürün ya da hizmetinin, firma kimliğinin tanıtıldığı görsel materyallerdir.
- Stok Fotoğraflar
- Firma Tanıtım Fotoğrafları
- Mekan Fotoğrafları
- Ürün Tanıtım Fotoğrafları
- Hizmet Tanıtım Fotoğrafları
- Üretim Görselleri
- Gerçek Hayattan Fotoğraflar Kullanmak
- Anlık Fotoğraflar (Selfie)
- Özel Gün Fotoğrafları
- İlgi Çekici, Merak Uyandırıcı Fotoğraflar
- Kurum İçi Çalışan, Müşteri, Ofis Fotoğrafları
- Vektör (Çizim Fotoğrafları)
- Komik / Eğlenceli Fotoğraf
- Capsler
- Reklam Bannerları
- Broşür / Poster / Afiş
- Dijital Tasarımlar
- Etkinlik / Organizasyon Görselleri
- Fuar / Seminer Görselleri
- GIF
- Illustrasyon
- Karikatür
SORU - CEVAP
Etkileşimi arttırmak için sayfanızı beğenen ve sizi takip eden kişilere onların ilgi alanlarına girebilecek ve yanıt vermelerini sağlayacak paylaşımlardır.
- Ürün İle İlgili Sorular
- Hizmet İle İlgili Sorular
- Memnuniyet Sorusu
- Karşılaştırma Soruları
- Testler
- Çoktan Seçmeli Sorular
- Evet - Hayır Soruları
- Test / Oylama
- Uzmanına Sor
- Yarışma Soruları
- Ödüllü Sorular
- Değerlendirme Anketleri
- Derecelendirme Anketleri
- A/B Testleri (İki Ya Da Daha Fazla Görüntüye Verilen Tepkileri Ölçme)
HABER - DUYURU
Markanın ürün ya da hizmeti ile ilgili duyuruları, firma haberlerini, katılım gösterilen etkinliklerin görsellerini ve içeriklerini paylaşmaktır.
- Sektörel Haberler
- Etkinlikler /Organizasyonlar
- Haber Bülten
- Yeni Bilgiler
- Firma Anlaşmaları / İş birlikleri
- Dernek Üyeliği
- Sektörel Gelişmeler
- Yeni Ürün / Hizmet Haberleri
- Eğitim Duyuruları
- Workshop Duyuruları
- Meet Up Duyuruları
- Mesleki Duyurular
- İK Haberleri
- Marka Paylaşımları
- (Topluluk, Federasyon Haberlerinin Paylaşımı)
ETKİLEŞİM - GERİ BİLDİRİM
İşi geliştirmek ve sosyal medya hesaplarını daha çekici hale getirmek için takipçilerden geri bildirim sağlayacak etkileşim kanallarını oluşturmak.
- Sosyal Medya Sorularına Cevap
- Beğeni – Takipçi Arttırma
- Şikayetlerin Çözümü
- Kriz Yönetimi
- Ürün İade / Değişim
- Hizmet Memnuniyeti Paylaşımı
- Müşteri Yorum Paylaşımı
NETWORK OLUŞTURMAK
İlgili çapraz sektörlerle iletişime geçerek reklam ve kampanyalarının karşılıklı olarak yayınlanmasını sağlamak. (Partnerlik)
- Network ağı
- Mağazalar
- Eğitim Merkezleri
- Partnerler
- Üreticiler
- Satıcılar
İÇERİK PAZARLAMASI
Kitleyi etkilemek, etkileşim kurmak ve kar edilebilir müşteri aksiyonu elde etmek adına içeriğin sosyal medya kanallarında ve içerik platformlarında paylaşımı.
- Güncel İçerik
- Eski – Yeni İçerik (Tekrar Paylaşım)
- Listeler
- Ürün Tanıtımı
- Nasıl Yapılır İçerikleri
- Karşılaştırma İçerikleri
- Duyurular
- Şirket Haberleri
- İnfografik
- Fotoğraf, GIF, Illustrasyon
- Video / Foto İçerik
- E-Kitapçık
- Mikro Siteler
- Konuk Yazarlar
- E-Posta Bültenleri
- Vaka Çalışmaları
- Yorumlar
- Sosyal Medya Paylaşımları
KAMPANYA
Müşteriyi ürünü ya da hizmeti almaya teşvik edecek, markaya karşı merak uyandıracak kampanya paylaşımlar
- Promosyon Ürün
- Yarışma
- Ürün Hizmet Paketleri
- İndirimli Ürün
- Kupon
- 3 Al 2 Öde
- Hediye Çeki
- Puan Kazanma
- Network Kampanya
Sosyal medya pazarlaması firmalarının marka bilinirliklerini artırarak, tüketicilerle etkileşime geçmelerini sağlar. Bu nedenle kullanıcı deneyimi açısından aktif olarak rol göstermek ve bunu bir strateji, plan dahilinde düzenli olarak yapabilmek hem yeni kişilere ulaşmanızı kolaylaştırarak sağlayacak hem de daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlayacaktır.
Bu düzeni doğru bir yol haritası çerçevesinde yapmanız ve devamlılığını sağlamanız için sosyal medya içerik planlama takvimine ihtiyacınız olduğu gibi de işin en önemli kısımlarından olan raporlama sizi sosyal medya pazarlamasındaki gücünüzü katbekat arttıracaktır.